Sayısal Verilerle Sosyal Medya Yönetiminin Önemi

SAYISAL VERİLERLE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİNİN ÖNEMİ

Sosyal medyanın, en etkili iletişim araçlarından birisi olduğu herkes tarafından biliniyor. İzmir reklam ajansı olarak bu konunun öneminden dolayı, bir çalışma yaprak kamuoyu ile paylaşmayı uygun gördük. Sayısal verilerle sosyal medya yönetiminin önemi daha iyi anlaşılacaktır. Şimdi hep birlikte ; markalar için en etkin iletişim kanallarından biri olan sosyal medyanın, stratejik yönetiminin ve etkin kullanımının neden bu kadar önemli olduğuna bir göz atalım.

Son istatistik verilere göre, Türkiye’de 46.3 milyon kişi sosyal medya kullanmaktadır. Bu kullanıcıların sosyal medya platformlarında geçirdikleri süre ise, günlük ortalama üç saattir. Bu sayısal verilerle bir oranlama yapmak gerekirse şöyle bir sonuç ortaya çıkmaktadır:

  • Türkiye nüfusun % 60’ı en az bir sosyal medya platformu kullanmaktadır.

  • Sosyal medya platformlarına üye olan bu kullanıcılar günlerinin 8’de 1’ni bu platformlarda geçirmektedirler.

  • Bir insanın ideal olarak günde 8 saat uyunduğunu baz alırsak, bu sosyal medya kullanıcıları uyumadan geçirdikleri zamanın neredeyse 5’ te 1’ ini , sosyal medya platformlarında geçirmektedirler.

2016 yılında yapılan bir araştırmaya göre , dünyanın çeşitli yerlerinde kullanılan 52 adet sosyal medya platformu bulunmaktadır. Aşağıda tabloda gösterilen bu platformlardan ; Facebook , twitter, İnstagram ve Linkedin ülkemizde en çok kullanılan arasında yer almaktadır.

Sayısal verilerle sosyal medya yönetiminin önemi hakkındaki bu incelememize ışık tutacak, aşağıdaki bilgilere dikkat etmenizi istiyoruz.

Türkiye’de; yaklaşık olarak 42 milyon kişi , Facebook sosyal platformunu aktif olarak kullanmaktadır. Bir başka sosyal platform olan Instagram kullanıcılarının %50‘si bir markayı aktif olarak takip etmektedir. Yine Instagram kullananların, % 75’i Instagram’da paylaşılan bir içerikten etkilenerek harekete geçmektedir. Neredeyse %50‘sinin üniversite mezunu olduğu başka bir sosyal medya platformu ise Twitter’dır. 6 milyon kullanıcısı ile işveren ile iş ve staj arayanların biraraya geldiği önemli diğer bir sosyal medya platformu ise Instagram’dır.

İzmir reklam ajansı olarak; yukarıdaki sayısal verilerden yola çıkarak, Türkiye’de sosyal medya kullanım oranının çok yüksek bir seviyede olduğunu belirtebiliriz. Sosyal medya kullanıcılarının, günlük olarak zamanlarının 5’te birini bu platformlarda harcamaları, markaları da bu platformlarda olmaya zorlamıştır. Rekabet güçlü olunca, zamanla profesyonel iletişim stratejileri geliştirme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. İzmir reklam ajansı olarak bu konuda , en iyi sosyal medya iletişim stratejilerini geliştiriyoruz. Marka sadakatinin sağlanması için, hedef kitle ile sağlıklı ve kuvvetli bir iletişim ağının kurulması gerekmektedir. Özellikle hedef kitleniz, sosyal medya mecralarında boy gösteriyorsa, profesyonel iletişim stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir.

Son zamanlarda akıllı telefonların yaygınlaşması ile beraber, sosyal medya yönetim stratejileri daha da önem arz etmeye başladı. Markalar için sayısız faydalar sağlayan sosyal medya faaliyet yönetimi, profesyonel ekipler tarafından yapılmalıdır. Hedef kitle için çok önemli bazı kriterlerin uzman ekip tarafından titizlikle ele alınması gerekmektedir. Markanın ulaşılabilirliği hedef kitle için en can alıcı noktalardan birisidir. Bu ulaşılabilirliğin sağlanması aşamasında görüntü kirliğinden uzak, sade ve anlaşılır bir iletişim dili kullanılmalıdır.

Marka ya da üzerinde çalışılan ürün ile ilgili; merak edilen soruların , istek ve önerilerin sosyal medya üzerinden en iyi şekilde sağlıklı aktif bir iletişim kanalıyla muhataplarına iletilebilmesi çok önemlidir. Bu sürecin sağlıklı işlemesi hem ürün ya da markanın güvenirliliğini pekiştirmesine, hem de marka sadakatinin oluşmasına katkısı büyük olacaktır. Sayısal verilerle sosyal medya yönetiminin önemi hakkında daha fazla bilgi almak için, iletişim bölümünden bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Yorumlar (0)




Yorum Bırakın


[ { "type": "text", "required": false, "placeholder": "Ad Soyad", "className": "col-md-4", "name": "name", "access": false, "subtype": "text" }, { "type": "text", "subtype": "email", "required": false, "placeholder": "E-Posta", "className": "col-md-4", "name": "email", "access": false }, { "type": "text", "subtype": "tel", "required": false, "placeholder": "Telefon", "className": "col-md-4", "name": "phone", "access": false }, { "type": "textarea", "required": false, "placeholder": "Yorumunuz", "className": "col-md-12", "name": "comment", "access": false, "subtype": "textarea" }, { "type": "button", "subtype": "submit", "label": "Gönder", "className": "col-md-3 rn-button-style--2 btn_border btn_border--dark btn-size-md btn", "name": "button-1621085403319", "access": false, "style": "size-md" } ]