MARKA KOÇLUĞU

İnsanlara koçluk yapılabiliyorsa neden markalara yapılamasın onların da kimlikleri var !

Her şey bu soruyla başladı.

Algı yönetimi, markalaşma sürecindeki firmalar için önemli bir koz haline geldi.

Markanın ve kurumun doğru algılanabilmesi kendini iyi tanımasında ve bunu aktarabilmesinde yatıyor. 

Bu konuda akla gelen ilk sorular şunlar;

Kendi hayatımızı düzenlerken nelere bakarız?/ Markamı nereye konumlamak  istiyorum ?

Etrafımda neler oluyor ?/Rakiplerim neler yapıyor? /Müşterilerim neler yapıyor?

Bundan sonra ne yönde ilerlemek istiyorum? /Şirketimi hangi yönde geliştirmek istiyorum?

Markam için neden bunu yapmak istiyorum?

Ne zaman başlayabilirim?/Zaman planımı nasıl yapıyorum?

Bunun için neye ihtiyacım var?/Başlamıyorsam beklediğim nedir ?

Bu soruların cevapları markanızı ilerletmek için yol haritanızı çıkartmaya yardımcı olacaktır.

Üç temel unsurun üstüne her tür markayı inşa etmek mümkün.

  • Kendi merkezini ve varacağın hedefini doğru belirlemek,
  • Elindeki kaynakları maksimum verimlilikle kullanmak,
  • Müşterinin dilinden ve gönlünden anlamak…

İster instagramdan ürün satın, ister bakkal dükkanı açın, isterse köşedeki kafenin işletmecisi olun ya da dev bir sanayi ya da hizmet kuruluşu  olun  markanız da insan gibi kimlik kazanıp bunu ifade edip samimiyetle iletişim kurdukça çevresi genişliyor ve güçleniyor.

 “İstenirse; markanızın ilerleme hızı saatte 70 km diyelim Marka Koçluğu size hız kazandırarak süreyi azaltıp hızınızı saatte 300 km'ye çıkaracaktır .”